Visste du att?

slidan är 'smart'? När du blir upphetsad ändrar sig vaginan så att ett samlag enkelt ska kunna ske och bli så lustfyllt som möjligt. Blodflödet till slidans alla delar ökar, speciellt runt slidmynning och i klitoris. Du blir då känsligare för beröring samtidigt som rodnaden i underlivet ökar. Man kan säga att tjejer får en typ av stånd, fast i slidan. 
Inuti slidan sker också saker. Först och främst blir slidans väggar våta och själva slidan vidgas och förlängs. Hur våt man blir är olika från person till person och varierar med graden upphetsning. Mellan slidans främre vägg och urinblåsan sitter det som kallas g-punkt. G-punkten är ingen orgasmknapp, utan ett ganska smart område som sväller när du är upphetsad och blir känsligare för tryck och beröring. Det är alltså ingen riktig punkt utan ett extra känsligt område.

Visste du även att ..
slidan töjs inte ut av att du har mycket sex. Det vore väldigt konstigt om det var så, eftersom slidan är så pass elastisk att den både kan släppa fram ett barn och hålla kvar en tampong. Man måste inte vara trång för att du och din partner ska njuta av sexet. Slidan är muskulös och anpassar sig faktiskt automatiskt sin storlek efter killens penis. (Dock kan det bli s.k 'slapp' efter du fött barn)


Kommentarer
Postat av: frisör i göteborg

Gillar att läsa din blogg även om jag tycker den var mer personlig förut. Fortsätt i samma stil!

2011-04-07 @ 20:29:01
URL: http://www.frisorutbildningar.com/
Postat av: Si

Intressant läsning, men jag har hört att man kan operera sig trängre?



vore intressant att se dina svar på listan :)

2011-04-08 @ 07:25:23
Postat av: Linnéa

Har en fråga och uppskattar verkligen svar!

Jag är en tjej på 16 år.

Alltså jag är väldigt förvirrad, jag har varit kär i en kille tidigare, jag vill vara tillsammans med någon kille. Det är killar jag spanar in när jag går på stan. Men när jag onanerar blir jag bara otroligt avtänd av att tänka på en naken kille, men ser jag en naken tjej eller två tjejer som har sex blir jag kåt. Jag vill verkligen inte vara lesbisk, inte för att jag har emot dom men jag vill bara själv inte vara det. Är jag bi? hetero?

Somsagt, tacksam för svar.

2011-04-09 @ 23:41:14
Postat av: a

tjena, när jag rör vid klitorisen så får jag den sköna känslan men när den börjar komma så säger pullan ifrån. varför?

2011-04-11 @ 16:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0