Dagens fråga

                                                                     DAGENS FRÅGA : 


Hej jag är en tjej på 15 år och jag har en kille som är 17 och han vill ha sex med mig men jag känner att jag inte vill för att jag väger 65 kg och är ganska fet, jag brukar dra in magen för att inte andra ska se de och jag undrar nu om du har något knep på hur jag kan gå ner och bli smalare? På inte så lång tid, hoppas du svara fort :)





                                                                               SVAR:

 Först och främst tycker jag du verkligen ska tänka över situationen! Vill du gå ned i vikt för att du "behöver", eller för killens skull? Jag vet inte hur lång du är med 65 kilo låter inte mycket i mina öron. Och desutom har du en pojkvän som älskar dig, och jag tror inte för 5 öre att han bryr sig om vad du väger. Skulle han klaga tycker jag du ska strunta ihonom.

Sen är det ju absolut inget fel med att vara fin för sin partner, men tänk 2 gånger innan du verkligen bestämmer dig om du endast gör det för hans skull!

Men jag ska inte bara komma med moral här, utan även lite tips. Dessa brukar jag själv följa och det funkar.

 Svält dig inte! Att hoppa över mål och bara leva på luft funkar inte. Du blir trött och kommer må dåligt, och dina inre organ kommer ta skada!

Försök att äta godis EN gång i veckan. Antingen lördag eller fredag. Om du känner att du måste ha något, köp frusna bär. Hallon och jordgubbar brukar jag suga på när behovet är som starkas. Även frukter är bra.

Dra ner på kolhydraterna. Tänk tallriksmodellen, vissa kommer säga emot mig, men kroppen klarar sig bra utan. LCHF ( Low carb high fat) har hjälpt många och där äter man inte några kolhydrater.

En promenad en gång om dan/några ggr i veckan hjälper mer än man tror. Kanske hoppa av bussen 1-2 stationer tidigare?




                                                    



Hoppas detta hjälper dig. Tänk också på att det inte kommer försvinna kilon redan efter en dag! Ge det en vecka eller två! Själv minskade jag 4 kilo på två veckor när jag skippade kolhydrater i två veckor. Kan låta jätte tråkigt, men jag åt bara nyttigare. Sen åt jag bröd och mycket annat, men tänkte på mängden och inte ris/pasa/potatis till middagen.




Psst.. Tänkte om man kanske skulle göra om bloggen till Sex och vardag? Självklart kommer sex vara det som det skrivs mest om, men 1-2 inlägg om träning/utseende eller dylikt om dagen är ju inte fel? :) Ca 5 inlägg som rör sex , och 1-2 om annat? Blir ju bara mer för er att läsa. Skriv gärna vad ni tycker , det är ju trots allt ni som läser! :)


Kommentarer
Postat av: anonym

hej! jag är en tjej på 15(snart 16) år, dom flesta av mina kompisar har tappat oskulden eller så gör dom de nu efter hand. själv så vill jag tappa oskulden nu,jag känner mig redo men ändå inte! jag är jätte rädd för att vara för trång och sen den andra anledning till att jag inte vill ha sex är för att jag har små bröst och vill inte visa dom. vet du om killar bryr sig om storlek på brösten när man har sex? för annars verkar de vara nästan bara de som spelar roll hos tjejer. snälla hjälp mig och svara på detta!

2011-02-01 @ 18:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0