inte bra sist jag kolla!

Fransk psykolog vill ”återupprätta otroheten” med ny bok

Har maken varit otrogen?Ta det som ett tecken på hans kärlek till dig. Det hävdar den franska författaren Maryse Vaillant.
Psykologen Maryse Vaillant har orsakat en storm i hemlandet Frankrike med sin bok ”Les hommes, l'amour, la fidélite” med vilken hon vill ”återupprätta otroheten”. Att en man har älskarinnor är ett tecken på ett ”sunt” äktenskap, menar hon.
Enligt Vaillant är fyra av tio franska män otrogna mot sina fruar.

– De flesta är inte otrogna eftersom de inte älskar sina fruar längre, skriver hon enligt den brittiska tidningen Daily Mail.

Idealiserad bild

Anledningen att de allra flesta håller sina äktenskapslöften är, enligt Maryse Vaillant, att de på grund av sin uppväxt fått en skev bild av mannens roll.
– Deras egna pappor var oftast fysiskt och moraliskt frånvarande. De har därför fått en idealiserad bild av fadern och av hans roll, skriver Maryse Vaillant.
I Frankrike har asvlöjanden om otrohetsaffärer duggat tätt. Flera högt uppsatta politiker har erkänt att de vänsterprasslat och nyligen släppte en före detta ministerfru, Sylvie Brunel, en bok där hon hävdar att maken höll sig med älskarinnor genom hela deras trettioåriga äktenskap.
Om en kvinna som hoppar över skaklarna också är ett bevis på ett bra äktenskap förtäljer dock inte Vaillants bok.




Sist jag kolla var otrohet inget bra, men vem vet. Dock skulle inte min kille få leva så här lyxigt, hur ser ni på saken?


Kommentarer
Postat av: S

Hej! Alltså.. Jag har läst på flera hemsidor om onanerings-tips för tjejer, och då står det ALLTID att man på ett eller annat sätt ska föra in något i slidan för att det ska vara skönt. Men för mig så känns det inte alls speciellt när jag gör det? Det är bara obehagligt, och det är inte skönt på något sätt alls. Är det något fel på mig? Tacksam för svar! /S

2011-02-02 @ 21:45:24
Postat av: sara

jag har en fråga, om man ska suga av killen ska man ta satsen i munnen eller ska man låta bli? Isåfall om man ska det hur ska man då veta när han kommer?..hm en funderare som läser en super bra blogg!:D

2011-02-02 @ 22:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0