prickigt idag igen?!

Som många vet kan underlivet bli väldigt irriterat av rakning och det kan/brukar ofta lämna efter sig röda prickar. Själv tycker jag att det är väldigt osexigt och kan verkligen förstöra stämningen. (Dock brukar inte killar märka/bry sig, men jag vet och jag bryr mig) Därför har jag börjat med RFSU´s intim after shave och intim after care. Krämerna/rak löddret mot verkar röda prickar och jag rekomenderar dessa om du brukar ha problem med det.  (Tuberna kostar drygt under 60 kr och går att köpa på Apoteket.)

Tänkte även lägga upp lite tips om hur du 'ska' raka dig där nere för bättre resultat.


Ha ett bra raklödder! Ett som inte torkar ut huden/slemhinnor och gärna ett genomskinligt så du ser exakt vad du gör.

En vass rakhyvel är ett måste. Om du ser/känner att den börjar 'krångla' så köp en ny, eller nya blad som går att köpa i t.ex 3 pack. En dålig rakhyvel gör det lättare att du skär dig.

Försök att dra med hårs. Själv tycker jag inte att det blir lika lent och det tar längre tid, men även detta motverkar röda prickar. 




Själv tycker jag att denna är bäst för den lyckas verkligen få bort allt hår, den vibrerar även och det hjälper till. Kostar drygt över en hundring om jag inte har helt fel. :) 





Kommentarer
Postat av: kajsa

Var med du också och välj ut en tävling att ha på min blogg :)

xoxo skrh.blogg.se

2011-02-02 @ 15:22:59
URL: http://skrh.blogg.se/
Postat av: ellie

För att slippa röda prickar dagen efter måste man använda alla 4 produkterna?

2011-02-02 @ 18:43:15
URL: http://myrslokens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0